Image

DERFOR HEDDER VI MORPHIC


Morphic kommer af det græske ord ’morf’, som betyder form. Med Morphic skaber vi gennem form. Vi gør det konkret for jer, hvad jeres muligheder er, og hvordan jeres løsninger skal se ud for at passe i kundernes livsverdener. Ordet ’morphic’ indikerer også, at noget forandrer sig gradvist og kontinuerligt. Vi kan hele tiden blive klogere på os selv og verden ved at bevæge os og formgive løsninger, der viser vejen frem.



Succesfulde virksomheder bliver ved med at morphe


HVEM ER VI?


For at forstå en virksomheds potentiale er det nødvendigt at have blik for mange ting.

Man skal både have øje for store omvæltninger i verden såsom den teknologiske udvikling, den globale politiske situation, klimaforandringer mm.

Men man skal også have et vågent øje på menneskers adfærd, deres sprogbrug, kulturelle betingelser og forandringer. Samtidig skal man være skarpsynet nok til at kunne se de små ting, der har stor betydning for en virksomheds forretning.

I Morphic udforsker vi alt, der er relevant for at give os de nødvendige indsigter, det nødvendige overblik og fremsyn, som kan have afgørende betydning for jeres virksomhed.

Vi er ikke tunge i røven, selvom vi har mange års erfaringer og er grundige. Vi er omhyggelige og handlingsstærke. Vi kan levere stærkt på kort tid, og vi kan levere stærkt over længere forløb.

Derfor håndplukker vi også vores samarbejdspartnere fra gang til gang. Vi vælger kun dem, vi ved kan bidrage til at løse den udfordring, jeres virksomhed står overfor. Vi tror på, at dem, der er mest opslugt og tilpasset et bestemt terræn, gør mest for at bidrage kreativt til jagten på holdbare løsninger for jeres virksomhed.


Image

OS BAG MORPHIC

Image

Telefon: +45 26 27 42 41
Email: leif@morphic.dk

Image
Leif Bonderup

Co-founder
Cand. Mag. i Filosofi og Litteratur. Aarhus Universitet.


Som at være i hovedet på kunden
Leif har i mere end 15 år løftet virksomheders forståelse af deres kunder på en ægte og levende måde, som giver et unikt grundlag for at skabe bæredygtige relationer og sætte retningen for udvikling af nye produkter og services.

Leif er i stand til at fange de nuancer, som andre overser, og som kan vise sig at rumme helt nye forretningspotentialer. Han har en helt særlig evne til at træde ind i menneskers livsverden og skabe overblik og mening uanset hvilke fænomener, der er tale om.

Han er konstant opmærksom på, at mennesket er omdrejningspunktet og livsnerven for god forretningsudvikling. Når han formidler indsigter og muligheder om målgrupper, sker det i en større sammenhæng, som både rummer de store perspektiver og de helt konkrete handlingsmuligheder.

Leif er en flittig debattør.
Du kan finde nogle af hans artikler og blogs herunder:


“Er kunden virkelig i centrum?”. Om Jobs To Be Done som redskab i innovationsprocesser.
Bragt som kronik i Børsen, 14. oktober 2017 Læs

“Rødt kort til kreativiteten”. Om sportsmetaforer i business verdenen.
Bragt som kronik i Børsen, 27. maj 2017 Læs

“Værdien af at involvere virksomheder i research”.
Bragt på Kforum, 10. maj 2016 Læs

“Understanding Children and their Families” in Thomas Bjørner (ed.):
Qualitative Methods for Consumer Understanding, 2015 Køb

“Kravl ind i målgruppens hoved”. Om værdien af kvalitativ research.
Bragt i Huset Markedsføring nr. 12, 2014 Læs

“Når legetøj ikke er cool længere”.
Bragt i Huset Markedsføring Læs


Image

Telefon: +45 53 63 56 35
Email: claus@morphic.dk

Image
Claus Rantzau

Co-founder
Cand. Ling. Merc. Kommunikation & formidling. Copenhagen Business School.
Master. Oplevelsesøkonomi. Roskilde University


En strategisk øjenåbner
Claus har de sidste 15 år hjulpet virksomheder og organisationer med at identificere og realisere deres forretningspotentialer. Claus er fokuseret på at forstå de udfordringer, som kunderne står med, men er samtidig ikke bleg for at udfordre den selvforståelse, som virksomhederne går til markedet med.

Claus ser de store perspektiver i tingene, men bringer dem ned på jorden gennem konkrete eksempler og forslag. Claus er evigt nysgerrig på at sammenkoble business strategi med dybe indsigter i menneskers livsverdener, makrotrends og hvad nye teknologiske landvindinger kan betyde for vores måder at leve på.

Claus sætter pris på at blive inspireret og at inspirere andre. Det gør han bl.a. gennem foredrag og artikler. Du kan læse nogle af dem her:


“Oops I dropped the Lemon Tart”. Om nysgerrighed og kreativitet mod bedre innovationer. Bragt på LinkedIn, 5. september 2016 Læs

“Workshops as a tool for transforming qualitative knowledge into action” in Thomas Bjørner (ed.):
Qualitative Methods for Consumer Understanding, 2015 Køb

“Do You Know the Customer’s Jobs to be Done?”. Om Jobs To Be Done som redskab i innovationsprocesser. Bragt på LinkedIn, 17. september 2015 Læs


ASSOCIATE PARTNERS


Image

Majken Overgaard
Program manager at Catch

Image
Image

Nikolaj Holm
Ejer Weirdo

Image
Image

Tue Timm
Ejer 7Dwarf

Image

ADVISORY BOARD


Image

Kris Østergaard
Co-founder and Chief Learning & Innovation Officer at SingularityU Nordic

Image
Image

Peter Mægbæk
CEO & Founder Plenti
A
A

Image
Image

Anne Vorre Hansen
Postdoc/Innovationsforsker ved Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv, Roskilde Universitet

Image

Image

Gydevang 39-41
3450 Allerød
Danmark


copyright © 2018. All rights reserved.